De første dage i Boston

2014-07-08 10:05

Tiden går stærkt herovre, det er allerede et par dage siden vi har skrevet

Søndag var pigerne tidligt oppe, så da vi alle havde badet, tog vi en taxa til havnen hvor vi allerede kl 9 skulle på hval safari. Men inden da, skulle vi have  morgenmad og da ingen steder havde åbnet endte vi i Dunkin' Donuts. Det gik så stækt at vi - Ole og Jeanet, faktisk ikke anede hvad de kom ud med af mad! Det lykkedes dog og Lasse fik i den grad mad - 6 donuts, den ene mere sød end den anden!. Så fik vi ellers 1,5 timer på vandet i stiv modvind, så var der hvaler. De ville ikke rigtigt vise sig, men én kom dejligt tæt på.

Efter 4 timers sejlads, kom vi endelig i havn og vi begav os hjemad, en lille times vandring i 30 graders varme. Så skulle vi til middag hos familien Sherman som bor 3 kvarters togtur udenfor Boston. På den tur fik vi en ekstra oplevelse, da en mand var trængende og stilte sig i det ene hjørne af kupeen. En passager råbte at det måtte han ikke hvorefter manden vendte sig om til det andet hjørne hvor der sad en pige. Endnu engang blev der råbt til ham, hvorefter han gik ud i mellemgangen, hvor der straks kom en konduktør - stakkels mand. Hos familien Sherman fik vi hilst på deres papegøje Gismo og hunden Gabby. En skøn aften med dejlig mad og drikke, samt besøg af kolibri og ildfluer. En dejlig men lang dag.

Mandag sov vi længe. Dvs Karina og Cecilie var stadig ikke kommet sig over jetlaget, så de gik ud og handlede morgenmad som vi indtog på hotelværelset. Tænk, morgenmad på værelset på et Hilton ! Dernæst gik vi shop amok på Newbury Street. Godt den til sidst sluttede ! Efter en let frokost, hvor Ole kom til at stå på den forkerte side af indhegningen for at tage et sluk øl, så ejeren af cafeen straks irettesat Ole at han gjorde noget ulovligt, gik turen til Fan Pier Four, hvor vi skulle mødes med familien Sherman for en sejltur med "Tupelo" i Boston Havn. Dette blev dog udskudt nogle timer, da det med ét blev lyn, torden og tornado advarsel. Vi nåede dog at indtage dejlige rejer, hvidvin og andre lækkerier. Da vejret endelig tillod sejlturen, var Cecilie blevet søsyg og måtte tage hjem, mens vi andre fik en skøn sejltur hvor vi blandt andet så "Constitution", som de kæmpede med mod briterne i 1794. Endnu en dejlig og varm dag var slut.