I want to be a part of it - New York, New York

2014-07-12 18:44

Torsdag d. 10: Vores togtur fra Boston til New York på to timer var en forkert beregning fra vores side. Turen skulle nemlig have taget fire timer, men toget var allerede forsinket før det overhovedet ankom til Boston – men, men, men da vi så endelig var lige på den anden side af Manhattan, var der sket noget med toget, så vi yderligere måtte vente en time på at komme videre. Togturen tog derfor ca. 5 ½ time. Vi var godt trætte i hovedet, da vi endelig ankom. Heldigvis ligger hotellet næsten lige overfor Penn Station, så vi var hurtigt på hotelværelset, hvor vi slappede af for en stund, inden vi begav os til den overfyldte plads ”Times Square” med de utrolig mange flotte lysskærme og kæmpe plakater (se fotoalbummet). Vi fandt en lille italiensk restaurant, hvor vi fik god mad, men knap så god betjening. New Yorks befolkning er kendt for ikke at have den bedste attitude i forretninger, og det fik vi en smagsprøve på her. Til gengæld har vi også oplevet suverænt service.

Herefter bevægede vi os til hotellet, og sov ikke længe efter.

Fredag d. 11: stod vi tidligt op, spise på Tick Tock Diner, som er en af restauranterne på hotellet (den er indrettet som en ægte Diner, som man kan se i forskellige film f.eks. Grease), Vi tog den kendte ”subway” (undergrundsbanen) til World Trade Center, hvor vi havde bestilt biletter til at besøge 9/11 memorial museum. Det var helt igennem fantastisk, og super godt lavet. Vi fældede en tåre et par gange. Det var underligt, at stå der hvor så mange var døde af en terrorhandling for så få år tilbage, og man kunne mærke den sorgmodige stemning i gangene og på pladsen med de to mindevandfald. At der nu bliver bygget nye højhuse viser, at livet går videre. Efter vi havde udforsket museet og ground zero, spiste vi en hurtig frokost og bevægede os videre til sydspidsen af Manhattan, hvor vi kunne se se frihedsgudinden på afstand. Vi fulgte Broadway helt fra syd mod SoHo, hvor Karina, Lasse og Cecilie blev væk fra Ole og Jeanet. New York er ikke nem, at finde hinanden i, så vi bestemt os for, at vi måtte mødes på hotellet på et eller andet tidspunkt. De unge tog med subway, de gamle gik hele vejen (ca. 7 km).

Vi spiste middag på Tick Tock (hvilket har vist sig, at være vores stamsted), og tog derefter over til gigant arenaen Madison Square Garden, som kan huse hele 20.000 mennesker! Her så vi en basketball kamp med de professionelle kvindehold; New York Liberty og Los Angeles Sparks. Det var en super fed og spændende oplevelse. LA Sparks vandt, der var god underholdning under pauserne, og vi havde super gode pladser. Efter kampen ventede Karina på Los Angeles Sparks ved deres bus, og så en af deres stjernespillere. Desværre gik hun lige forbi, så Karina nåede ikke at få et billede.

Lørdag d. 12: Vi fik morgenmad på vores stamdiner og tog en taxabådtur forbi Frihedsgudinden. Her mødte Cecilie en golfer og hans kone fra Harekær Golf Klub, hvilket var meget morsomt, når man er så langt væk hjemmefra. Efter bådturen, hvor vi fik set Frihedsgudinden (som ikke syntes, at være særlig stor i virkeligheden, tog Lasse og Ole på museum for rummet og havet. Det havde været en spændende, men ikke pengene værd (hvilket var 42 dollars pr. person). Efter en middag ved vandet, tog vi hjem og brugte eftermiddagen på hotellet. Nu er klokken næsten 19, og vi skal nu se det "sidste" af New York inden turen går videre til hovedstationen Washington D.C. i morgen.