Tennessee

2014-07-22 10:57

Vi fløj fra D.C til Knoxville i Tennessee. Cecilies veninde Hollie hentede os i lufthavnen, hvor vi havde lejet en bil. Med sig havde Hollie sin lille hvalp, som vi alle var vilde med.  Vi kørte til Gatlinburg i Great Smoky Mountains, hvor vi tjekkede ind på hotellet, og gik en tur på hovedgaden i byen. Gatlinburg er en turist by, og en tro kopi af alverdens eventyr, så der var massere at kigge på. Vi var blevet inviteret på picnic i bjergene af Hollies fars familie, men Hollie kunne ikke få fat på dem. Senere fik vi af vide, at de havde siddet fast i deres gummibåd på vej ned af floden, da der ikke var noget vand, og de måtte gå ned i stedet. Så i stedet spiste vi på et restaurant, hvor vi fik så meget mad, at det var ved at slå os om kuld. Jeanet og Ole skulle vise ID for at få alkohol, for første gang på turen, og det gjorde dem helt paf. Man skal være 21 for at få serveret, og købe alkohol i USA. Senere på aftenen blev Ole næsten anklaget for at have falsk kørekort, da hans er et af de gamle. Heldigvis havde han sit pas med.

Om torsdagen stod vi tidligt op, og kørte om på den anden side af Smoky Mountains, til grænsen mellem Tennessee og North Carolina. Her river raftede vi 8 km ned, af Upper Pigeon River, og det var noget af en oplevelse. I ført vores våde gummisko(som dagen efter måtte i tørretromleren, for at blive tørret) og badetøj tog vi til Hollies hus i Lenoir City halvanden times kørsel derfra. På vejen stoppede vi ved ”Wendys” og fik en bid mad. Hos Hollie badede vi i hendes pool og hyggede, før vi tog på Cracker Barrel (en rigtig country restaurant) med Hollie, hendes mand Storm, Hollies mor, Marcia og Marcias forlovede, Tony. En restaurant helt alkoholfri. Tony er hvad man vil definere som rigtig en rigtig Sydstatsmand. Han har en så tyk accent, at man skal spidse øre, for at forstå hvad han siger. Han er god, som dagen er lang. Det var dog sjovt, at opleve dette.

Dagen efter faldt temperaturen til 24 grader, og de næste to dage regnede det næsten uafbrudt. Det er de ikke vant til i Tennessee, og det kom bag på alle. Vores aktivitet blev begrænset til afslapning med Hillbilly minigolf, boglæsning og outlet shopping. Vi spillede lasertag (spil, hvor man skyder hinanden med lasere) og kørte go cart med Hollie og Storm. Lørdag aften spiste vi kæmpe bøffer på en lokal, men berømt restaurant ”Ye Olde Steakhouse” i Knoxville. Det var rigtig hyggeligt. Marcia havde medbragt gaver og lokal vin, som var alt for sød til Ole og Jeanet.

Søndag kl. 4 om morgenen rejste vi mod Las Vegas med en mellemlanding i Chicago.